معیارهای گوگل برای رتبهبندی سایتها چیست؟
همان طور که گفتم، سئو مجموعهای از راه و روشها است. روشهایی برای افزایش رتبه سایتها. ما این روشها را از نحوه عملکرد الگوریتمهای موتورهای جستوجو برداشت کردهایم. این جا از گوگل صحبت میکنم چون بیشترین اهمیت را در این حوزه دارد.
معیارهای متعددی برای بهینه بودن یک سایت وجود دارد. بیایید این معیارها را مانند امتیاز در نظر بگیریم. با رعایت هر معیار، مقداری امتیاز به دست میآورید و در نهایت، اگر مجموعه امتیازهایتان از بقیه سایتها بیشتر باشد، رتبه بهتری به دست خواهید آورد. نکته جذاب این است که دامنه فعالیتهایی که برای کسب امتیاز باید انجام شوند، بسیار گسترده است. کافی است فهرست بلند تکنیکهای آن پیج و آف پیج را در نظر بگیرید.
در میان تمامی این فاکتورها، سه گزینه از بقیه مهمتر هستند: کیفیت، مورد اطمینان بودن و نفوذ. وب سایتی که در این سه زمینه امتیازات بالایی به دست آورده باشد، رتبه بهتری کسب خواهد کرد. بازاریابی سئو کمک میکند امتیازات خود را در این زمینهها افزایش دهید.
برای گوگل هم مثل من و شما مشتری و مخاطب اولویت دارند. در واقع تجارت همه ما به رضایت مخاطبانمان وابسته است. به همین دلیل، تمامی سیاستهای گوگل در راستای جذب و حفظ مخاطبان است. مخاطب گوگل جستوجو کنندهها هستند. کسانی که انتخاب میکنند به جای استفاده از موتورهای جستوجوی دیگر، موارد مورد نیازشان را در گوگل سرچ کنند.
همه الگوریتمهای گوگل، برای جلب رضایت این جستوجو کنندهها طراحی شدهاند. با این هدف که بهترین و مرتبطترین نتایج به کاربران نشان داده شود. به همین دلیل، سه فاکتور کیفیت، مورد اطمینان بودن و نفوذ اهمیت بالایی برای گوگل دارد. بیایید نگاه دقیقتری به این سه فاکتور بیاندازیم.