بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلند مدت

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلند مدت

سرمایه‌گذاری فعالیتی تجاری و پر خطر است، اما اینکه پول شما برای شما کار کند، در طول زمان بسیار سودمند است. فضای ارزهای دیجیتال نوسانات بزرگی را در هر دو جهت به خود می‌دهد که هم سودهای باورنکردنی و هم زیان‌های خردکننده را به‌عنوان نتایج محتمل نشان‌می‌دهد. در مقایسه با سهام سنتی، ارزهای رمزنگاری شده بسیار بی ثبات هستند و سرمایه گذاران را ملزم می‌کنند تا خود را برای انواع سناریوها آماده کنند. فروش وحشتناک و خرید FOMO همیشه در درازمدت کمکی نمی‌کند، و با توجه به ناهمواری حرکت بازار، می‌تواند با نگاه کردن به تصویر بزرگ‌تر به هموار شدن اوضاع کمک کند. اگر به‌دنبال مشاوره در مورد نحوه سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه‌مدت در ارزهای دیجیتال هستید، به‌جای درستی آمده‌اید. ما در تیم زوم ارز هیچ ارز دیجیتال خاصی را به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌کنیم.

آیا بیت کوین در دراز مدت افزایش می‌یابد؟

بیت کوین دارای سقف عرضه ثابت 21 میلیون توکن است که به ماینرها برای تأمین امنیت شبکه به‌صورت پاداش داده‌می‌شود. هر چهار سال یا بیشتر، نرخ عرضه به نصف کاهش می‌یابد و با گذشت زمان، بیت کوین بیش از پیش کمیاب می‌شود. بیت کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که این نوع کاهش نرخ عرضه دوره‌ای را دارد. آلتکوین های مختلف نیز از یک برنامه عرضه کاهش ارزش پیروی می‌کنند. از آنجایی که تنها تعداد محدودی بیت کوین وجود خواهد داشت، حتی سکه‌های از دست رفته نیز به کمیاب شدن دارایی کمک می‌کنند.

ارزهای رمزنگاری شده پیشنهاد ارزش قابل توجهی را ارائه می‌دهند که می‌توانید مبالغ کمی را سرمایه‌گذاری کنید و سودهای کلان به‌دست آورید، اما این به این معنی نیست که هیچ ریسکی در آن وجود ندارد. در واقع، بیشتر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال با تنوع بخشیدن به پرتفوی خود به دارایی‌های متعدد، ریسک را به حداقل می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟ و تحلیل BTC را در سایت زوم ارز مطالعه نمایید

آیا باید روی آلت کوین ها سرمایه‌گذاری کنم؟

Grayscale Investments، یکی از برجسته‌ترین سرمایه گذاران نهادی جهان در عرصه بلاک‌چین، دارای سبد دارایی تشکیل شده از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، استلار و ریپل است. سبد دارایی‌های دیجیتال گری اسکیل عمدتاً توسط بیت کوین اشغال می‌شود که بیش از 6 میلیارد دلار از کل 7.3 میلیارد دلار AUM را به خود اختصاص می‌دهد، اما داشتن ترکیبی از بیت کوین و سایر آلت کوین ها مکان خوبی برای شروع است. افراد بسیار بیشتری نسبت به آلتکوین هایی مانند Litecoin و XRP وجود دارند که مبالغ زیادی را در اولین ارز دیجیتال جهان سرمایه‌گذاری می‌کنند. هنگامی که یک آلتکوین سقوط می‌کند، سود حاصل از بیت کوین یا سایر آلتکوین ها ممکن است ارزش سبد شما را کاهش دهد. در واقع، بسیاری از سرمایه‌گذاران آلت‌کوین پس از شروع رشد بیت‌کوین، وجوه خود را به بیت‌کوین منتقل می‌کنند و در حالی که ارزش آلت‌کوین‌ها کاهش می‌یابد، حجم بیت‌کوین خود را افزایش می‌دهند.

جهت اطلاعات بیشتر درباره آلت کوین چیست؟ حتما به سایت زوم ارز سر بزنید.

در بلندمدت روی چه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنم؟

این سؤال که بهترین ارزهای رمزنگاری شده برای سرمایه‌گذاری کدامند پاسخ واحدی ندارد. برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، بسیاری از مشتریان انتخاب می‌کنند که بر اساس ارزش بازار به سکه‌های برتر مانند BTC، XRP و ETH و موارد دیگر که در جدول قیمت ارزهای دیجیتال نشان داده‌شده‌است، پایبند باشند. این به شما ایده خوبی از آنچه جامعه به‌طور کلی فکر می‌کند ارزشمندتر است و راهی عالی برای فرو بردن پای شما در دنیای فناوری بلاک چین است، می‌دهد. برخی از پروژه‌های جدید به همان سرعتی که عرضه می‌شوند وارد رتبه‌های برتر می‌شوند و این آزمایش توسط بازار می‌تواند در تعیین اینکه چه چیزی زباله و چه چیزی ارزشمند است مفید باشد. سرمایه‌گذاری مقادیر زیادی در دارایی‌های پرخطر می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما این کار می‌تواند سرمایه را نابود کند، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران بلندمدت. رشد مداوم در طول زمان نشان‌می‌دهد که یک دارایی چقدر برای بازار ارزش دارد.

چگونه بفهمیم کدام ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

سرمایه‌گذاری در هر چیزی نیازمند تحلیل است. برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، سرمایه گذاران از سه روش اصلی برای اندازه گیری روند صعودی و ریسک یک دارایی خاص استفاده می‌کنند. تحلیل بنیادی ارزش ذاتی یک نشانه یا پروژه را در زمینه بازار فعلی و چشم انداز آن ارزیابی می‌کند. اکثر پروژه‌ها قبل از فروش توکن، یک White paper منتشر می‌کنند، که مطالعه این سند می‌تواند بینش عمیق‌تری را در مورد آنچه دارایی ارائه می‌دهد ارائه دهد. اطمینان حاصل کنید که عوامل اقتصادی و سایر رویدادهای خاص صنعت مانند نصف شدن عرضه بیت کوین را هر چهار سال یکبار مرور کنید. اگرچه ممکن است ترسناک باشد، اما یک حقیقت ثابت شده در زمان سرمایه‌گذاری است: برای کسب بازده بیشتر، باید ریسک بیشتری را بپذیرید. هنگامی که قصد دارید در کوتاه‌مدت درآمد کسب کنید، باید آماده باشید که سرمایه‌گذاری خود (و شاید حتی بیشتر!) را نیز در آن بازه زمانی از دست بدهید، به خصوص در بازارهای پر نوسانی مانند ارزهای دیجیتال.

اصطلاح دیگر برای تجارت کوتاه‌مدت، تجارت تهاجمی است. چرا؟ زیرا به امید کسب سود بیشتر ریسک بیشتری می‌کنید. سرمایه‌گذاری از هر نوعی که باشد مستلزم ایجاد تعادل و مبادله دائمی بین ریسک و بازده است. معاملات کوتاه‌مدت را می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد که بر اساس سرعت دریافت سود – ساعت، روز یا هفته. به‌طور کلی، هرچه بازه زمانی معاملات کوتاه‌تر باشد، ریسک آن معامله بیشتر می‌شود.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال: سود در عرض چند ساعت

معاملات روزانه یکی از انواع معاملات کوتاه‌مدت تهاجمی است. هدف شما خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف در یک روز است و قبل از رفتن به رخت خواب سود می‌کنید یا ضرر. در بازارهای سنتی مانند بازار سهام، یک روز معاملاتی اغلب در ساعت 4:30 بعد از ظهر به‌وقت محلی به پایان می‌رسد. اما بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و 7 روز هفته کار می‌کند، بنابراین می‌توانید ساعات معاملات روزانه خود را متناسب با برنامه خود تعیین کنید. خیلی تمیز، درسته؟ یادت باشه قدرت زیاد مسئولیت زیادی هم به‌همراه داره. در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید از خود بپرسید تا تعیین کنید آیا معاملات روزانه واقعاً مسیر ارز دیجیتال مناسب شماست یا نه:

آیا زمانی برای اختصاص دادن به معاملات روزانه دارید؟ اگر یک شغل تمام وقت دارید و نمی‌توانید تمام روز به صفحه نمایش خود بچسبید، احتمالاً معاملات روزانه برای شما مناسب نیست. اطمینان حاصل کنید که از زمان شرکت خود برای معامله کردن استفاده نمی‌کنید. نه تنها می‌توانید اخراج شوید، بلکه نمی‌توانید زمان و انرژی مورد نیاز خود را نیز به معامله اختصاص دهید.

تحمل ریسک کافی برای معاملات روزانه را دارید؟

حتی اگر از نظر مالی بتوانید به‌طور بالقوه معاملات روز پول را از دست بدهید، آیا مایل به انجام این کار هستید؟ آیا این‌قدر را دارید که شاهد بالا و پایین رفتن سبد سهام خود به‌صورت روزانه باشید؟ اگر نه، شاید معاملات روزانه برای شما مناسب نباشد. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که تجارت روزانه مسیر مناسبی برای ارزهای رمزنگاری شده برای شما است، در بخش‌های زیر نکاتی به اشتراک گذاشته می‌شود که قبل از شروع باید به‌خاطر بسپارید.

از آنجایی که ارزهای دیجیتال بدون مرز در سطح بین‌المللی معامله می‌شوند، یکی از راه‌هایی که می‌توانید روز معاملاتی را تعریف کنید این است که از جلسات معاملاتی در پایتخت‌های مالی جهان مانند نیویورک، توکیو، منطقه یورو (متشکل از کشورهای اروپایی که واحد پول رسمی آنها یورو است، استفاده‌کنید.) و استرالیا. این روش از جلسات معاملاتی مشابه در بازار ارز (فارکس) پیروی می‌کند. هنگامی که روزانه دارایی‌های مالی سنتی مانند سهام یا فارکس را معامله می‌کنید، می‌توانید از محرک‌های اصلی بازار که از قبل تثبیت‌شده‌اند، مانند گزارش سود آینده یک شرکت یا تصمیم‌گیری نرخ بهره یک کشور را دنبال کنید. بازار ارزهای دیجیتال، در بیشتر موارد، تقویم رویدادهای ریسک توسعه یافته‌ای ندارد. به همین دلیل است که انجام تجزیه و تحلیل بنیادی برای توسعه استراتژی معاملات روزانه برای کریپتوها سخت‌تر است.

مدیریت زمان

بسته به برنامه شخصی خود، ممکن است بخواهید زمان خاصی از روز را برای تمرکز بر معاملات خود برنامه ریزی کنید. این ایده که بتوانید شبانه‌روز معامله کنید از نظر تئوری بسیار جالب است. شما فقط می‌توانید در طول یک شب بی خوابی وارد برنامه معاملاتی خود شوید و تجارت را شروع کنید. اما این انعطاف‌پذیری زمانی که شروع به از دست دادن خواب می‌کنید می‌تواند نتیجه معکوس داشته‌باشد.

هشیار ماندن در طول معاملات روزانه یا معاملات شبانه برای این موضوع بسیار مهم است زیرا باید استراتژی‌هایی را توسعه دهید، فرصت‌های معاملاتی را شناسایی کنید و ریسک خود را چندین بار در طول جلسه معاملاتی مدیریت کنید. برای بسیاری از مردم، داشتن یک نظم و انضباط مشخص نتیجه می‌دهد.

ارز دیجیتال لینک

Chainlink یکی از سریع‌ترین ارزهای دیجیتال در حال رشد است که ورودی و خروجی‌های ضد دستکاری و قابل اعتمادی را برای قراردادهای هوشمند پیچیده در هر بلاک چین ارائه می‌کند. سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند با کمک Chainlink به هر API خارجی متصل شوند و پرداخت‌ها را به هر کجا که تمایل دارند ارسال کنند. شبکه غیرمتمرکز آن امکان ارزیابی همان داده‌ها را قبل از تبدیل شدن به یک محرک فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال الگوراند

اولین ارز رمزپایه ای که می‌تواند تمام میم کوین های اصلی را از بین ببرد، الگوراند است. مکانیسم اجماع بلاک چین منحصر به فرد آن نسبت به اثبات سهام سنتی بهبود یافته است. این مکانیسم به عنوان اثبات سهام خالص proof of stakeشناخته می‌شود، می‌تواند به طور مخفیانه و تصادفی گروه‌های کوچکی از دارندگان ALGO را برای رای دادن به پیشنهادات و پیشنهاد بلوک‌ها انتخاب کند. با وجود این تصادفی‌سازی، توسعه‌دهندگان Algorand به طور موثر گروه‌های کوچکی از دارندگان را که سعی دارند بازار را مختل کنند، از بین برده‌اند.

کاردانو

یکی از بزرگ‌ترین جنبه‌های کاردانو نحوه ساخت آن است. کاردانو یک نقشه راه متشکل از پنج مرحله ارائه کرده است که به هدف نهایی یعنی تبدیل شدن به یک سیستم غیرمتمرکز پایدار منجر می‌شود. ADA همچنین قراردادهای هوشمند را در سال جاری راه اندازی کرد. همچنین یکی از محورهای اصلی این طرح، تکیه بر بررسی همتایان قبل از راه اندازی هر گونه به روز رسانی است. دوست عزیز اگر قصد دارید اطلاعات کاملی را درباره کاردانو چیست داشته باشید می تونید به سایت زوم ارز سر بزنید.

پولکادات

ارزهای دیجیتال ممکن است از هر تعداد بلاک چین استفاده کنند و پولکادات قصد دارد با ایجاد یک شبکه ارز دیجیتال که بلاک چین‌های مختلف را به هم متصل می‌کند، آنها را یکپارچه کند. این ادغام ممکن است نحوه مدیریت ارزهای دیجیتال را تغییر دهد. پولکادات همیشه در روندهای صعودی رشد خوبی داشته البته باید توجه داشت که بیشتر اززهایی که در اکوسیستم کریپتو هستند سودهای نجومی می‌دهند.

دوج کوین

به لطف افراد مشهور و رهبران غول پیکر فناوری، DOGE به عنوان یکی از مهم‌ترین میم‌کوین‌ها، موضوع داغ بازار ارزهای دیجیتال بوده است. از سال 2013، Dogecoin توانسته مجموعه‌ای از طرفداران وفادار را به خود جذب کند و به یک گزینه برجسته ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری تبدیل شود. هیچ محدودیتی برای تعداد Dogecoin هایی که می‌توان تولید وجود ندارد، که باعث می‌شود با افزایش عرضه، ارز در طولانی مدت در معرض کاهش ارزش قرار گیرد.

استلار

Stellar نماد همه چیزهای خوب در مورد توسعه فناوری بلاک چین متمرکز بر مالی است. با زیرساخت پرداخت موجود، اعتبار و تسویه یک پرداخت برون مرزی ممکن است تا یک هفته طول بکشد. چیز دیگری که استلار را نسبت به سایر رقبای شبکه پرداخت خود محبوبیت زیادی بخشید، فی شبکه آن است.

این مقاله توسط تیم زوم ارز تهیه شده است و از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما تشکر می‌کنیم.

منبع: https://www.zoomarz.com/