سقف کاذب چیست ؟ معرفی انواع سقف کاذب

سقف کاذب (به انگلیسی: Dropped ceiling) شاخه‌ای از معماری داخلی میباشد که برای پوشش سقف اصلی (زیر سقف) به‌کار می‌رود. کارهای سیم کشی و تاسیساتی را آسان مینماید.از پیشینهٔ این رشته اطلاعات موثقی در دست نیست. معلوم نیست اولین کسانی که از سقف کاذب استفاده کرده‌اند چه‌ قدر از کاربردهای مختلفِ این حرفه آگاهی داشتند، اما سقف کاذب در زمانی کوتاه جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد….
سقف کاذب می‌تواند به‌ صورت ( سقف کاذب گچی با روکش pvc- سقف کاذب آلومینیومی-آکوستیک-آسمان مجازی رنگین-سقف کاذب پی‌وی‌سی-شیشه‌ای-آهنی-ورق‌های فلزی روکش‌دار،تمام آلومینیومی،کامپوزیت) و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجرا به‌ صورت واحد یا با هم را داراست. سقف کاذب دارای 2 بخش می‌باشد: پنل‌های سبک و شبکه فلزی. این شبکه فلزی به سقف که به صورت 60 در60 موجود متصل شده و پنل‌ها روی آن سوار می‌شوند. حضور سقف کاذب در ساختمان، دغدغهٔ پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می‌برد،و این، یکی از ویژگی‌های این رشتهٔ ساختمانی نیز هست. سقف کاذب در مواردی که ذکر می‌شود قابلیت خود را بروز می‌دهد: پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی،با تایل آکوستیک کردن فضا، ایجاد حجم‌ها دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و…… پوشاندن، مهم‌ترین کارکرد سقف کاذب است، در کنار پوشش، کارکرد دکوراتیو و نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.که نمونه های از اجرای سقف کاذب را در این بخش به نمایش گذاشتیم.در این بخش میتوانید انواع تایل سقف کاذب را مشاهده فرمایید.

 محصول GST شرکت در 2 مدل میباشد. سپری بال  بلند سپری با بال کوتاه  مهفام پروفیل که در محصول بال بلند برند جی اس تی حک شده است شما دوستان گرامی میتوانید‌ حک شده برند gst را در سازه مشاهده کنید.که از اصل بودن محصول اطمینان حاصل فرمائید.هدف ما ارائه محصول با کیفیت به مشتری میباشد.

سقف کاذب انواع سپری gst انواع تایل سقف کاذب

سقف کاذب به عنوان یک پوشش برای سقف اصلی در نظر گرفته می شود. این پوشش نه تنها زیبایی سقف را دو چندان می کند، بلکه با استفاده از آن می توان تاسیسات و سیم کشی ها را پوشش داد و دغدغه مخفی نگه داشتن آنها را رفع نمود. 

سقف کاذب نوعی سقف ثانویه برای ساختمان محسوب می شود که در پایین سقف اصلی نصب می شود و عیوب آن را برطرف می سازد. 

سقف به سقف اصلی و دیوارهای اطراف متصل می گردد و سازه اصلی بار آن را تحمل می کند. سقف کاذب برای عایق نمودن سقف در برابر صدا و حرارت، اجرای نورپردازی های دکوراتیو، پوشش سیم های تاسیسات و … کاربرد دارد و در اکثر خانه های امروزی می توان نمونه های مختلف آن را مشاهده کرد.

این سقف ارتفاع اتاق را کاهش می دهد، به همین منظور برای جلوگیری از ایجاد فضایی محدود و تنگ آن را لزوما دیوار به دیوار اجرا نمی کنند. امروزه با خلق ایده های جدید، طرح های متنوعی برای سقف کاذب ارائه می شود که می توان با توجه به سلیقه و دکوراسیون مورد نظر آن ها را انتخاب نمود.

طراحی سقف های کاذب از جمله جذاب ترین موضوعات در معماری است. با استفاده از این نوع سقف ها می توان تغییری اساس در دکوراسیون داخلی به وجود آورد. این سقف ها با طراحی های منحصر بفرد و جذاب دکوراسیون را زیباتر نشان می دهند و جلوه ای متفاوت به آن می بخشند. از قابلیت های ویژه سقف کاذب این است که می توان در آن نورپردازی انجام داد و فضایی دکوراتیو و دلنشین به نمایش گذاشت.

گاهی سقف کاذب برای تاکید بر یک نقطه از منزل مانند میز نهارخوری اجرا می شود که این کار ایده ای بسیار جالب و چشمگیر است. این سقف یکنواختی فضا را از بین می برد و آن را به مرکز توجه تبدیل می کند. از سقف کاذب نه تنها برای پوشش سقف اتاق بلکه برای سقف حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده می شود..

سقف هایی که در این قسمت از خانه نصب می شوند اصولاً ضد آب هستند و مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارند. سقف کاذبی که برای مکان های مرطوب کاربرد دارد، از PVC ساخته می شود..

سقف کاذب نوعی پوشش جدید است که امروزه اکثر افراد به آن گرایش پیدا کرده اند و برای دکوراتیو نمودن منزل خود از آن استفاده می کنند. این سقف جایگزین مناسبی برای گچ کاری محسوب می شود و سازه آن به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید می شود..

سقف کاذب را با مصالح بسیار سبک می سازند و فریم آن را به دیوارهای مجاور متصل می کنند تا هنگام وقوع زلزله در اثر تکان های شدید منجر به تخریب دیوار نشود. جنس این سقف از PVC، آهن، گچ، چوب، فلز، طلق، آلومینیوم، آهن،کامپوزیت،صفحات فلزی روکش دار و یا ترکیبی از این متریال ها است.

انواع سقف کاذب :

 

انواع تایل سقف کاذب pvc

انواع تایل پی وی سی

سقف کاذب

مدل تابل تمام pvc پی وی سی طرح حصیری  60در60

سقف کاذب

مدل تایل  تمام  pvc پی وی سی طرح لوزی کوچیک 60در60

سقف کاذب

مدل تایل تمام pvc پی وی سی طرح لوزی بزرگ 60در60

انواع تایل پی وی سی

مدل تایل تمام pvc پی وی سی طرح  ستاره  60در60

انواع تایل پی وی سی

مدل تایل تمام pvc پی وی سی طرح  مربع 60در60

سقف کاذب

انواع تایل گچی

تایل تمام آلومینیومی مدل تمام پانچ پشت نمد

تابل تمام آلومینیومی مدل وسط پانچ پشت نمد

تایلهای آلومینیومی  در 3 مدل  سفید ساده بدونه پانچ و تمام پانچ و وسط پانچ میباشد که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید.

انواع تایل آکوستیک

انواع تایل آکوستیک عایل صوت و حرارت در دو مدل کراس فیشر و سوزنی چینی و usg موجود میباشد

تایل حصیری گچی

سقف کاذب

تایل تخم مرغی گچی

 

تایل گچی پانچ سوراخ نامنظم

تایل گچی پانج مربع

سقف کاذب

نوع کلیک شرکت جهت شبکه بندی زیرسازی

نحوه شبکه بندی برای انواع تایل سقف کاذب

 

سقف کاذب پی وی سی مدل لوزی که نوع تایل را در تصویر بالا مشاهده میفرمایید

سقف کاذب

اجرای سقف کاذب 60د در 60

سقف کاذب

اجرا با تایل آلومینیومی

اجرا با تایل آلومینیومی وسط پانچ

سقف کاذب

اجرا با تایل گچی پانچ مربع

اجرا با تایل گچی پانچ دایره

اجرا با تایل گچی پانچ دایره نامنظم

سقف کاذب

اجرا ی سقف کاذب با تایل تخم مرغی گچی

اجرای سقف کاذب گچی با تایل گچی ساده

اجرای سقف کاذب گچی ساده و پانچ گچی به صورت ترکیبی

اجرای سقف کاذب گچی با تایل حصیری

 

دسته‌بندی نشده