قیمت واقعی تور کربلا چقدر است ؟

زمانی سفر به کربلا مانند رؤیا بود و هرگز به سادگی نمی‌شد به سرزمین عشق سفر کرد. اگر قدری به عقب برگردیم در ایام نه چندان دور – دوران حکومت رژیم بعثتی عراق – سفر به کربلای معلی ممکن نبود. چه خونها و شکنجه ها و پیاده روی های پر مخاطره که برای رسیدن به این سرزمین مقدس نثار شد.  اما امروزه سفر به کربلا بسیار ساده‌تر و امن‌تر از هر زمان دیگری شده است

اما سفر کربلا نیز مانند هر سفر دیگری راهکار و راز و رمزهای خود را دارد. با دانستن چند نکته‌ی ساده می‌توانید سفری امن‌تر، راحت‌تر و ارزان‌تر را تجربه کنید.

یکی از مواردی که در جستجوی تورهای کربلا باعث سردرگمی مسافرین میشود مسئله هزینه تور کربلا میباشد. اینکه با چه قیمتی و شرایطی میتوان به این سفر پرداخت در بسیاری از موارد سبب سردرگمی زوار میشود.

دامنه اختلاف قیمتها بعضا تا یک میلیون تومان میشود!! و این در حالی است که از حیثت ظاهر و تشریح تور توسط اپراتورهای تور تفاوتی احساس نمی شود.

تور کربلا زمینی:

یکی از روشهای سفر به کربلا استفاده از مسیر زمینی و اتوبوس می باشد. از جمله مواردی که در تمایز قیمت تور کربلا زمینی میتوان بدان توجه کرد نوع اتوبوس های سفر است. این اتوبوسها میتوانند به دو صورت وی آی پی و معمولی باشند.

اتوبوسهای وی آی پی 25 نفره بوده و صندلی ها تخت خوابشو است. اتوبوس معمولی 44 صندلی بوده و صندلی های آن راحتی و امکانت صندلی های تخت خوابشو را ندارد. با توجه به مدت زمان سفر زمینی که حدود 15 ساعت است استفاده از اتوبوسهای وی آی پی ترجیج داده میشود. اختلاف نرخ بین این دو نوع اتوبوس در قیمت تور کربلا 100 تا 150 هزار تومان می باشد.

اتوبوسها وقتی به مرز ایران و عراق میرسند دو حالت پیش رو است. یا زوار از اتوبوس پیاده شده و سوار اتوبوس عراقی در آن سوی مرز میشوند و یا با همان اتوبوس وارد عراق میشوند. که به این مورد اصطلاحا می گویند اتوبوس کاپیتاژ است. اختلاف قیمت تور کربلا در این دو نوع سرویس 100 هزار تومان می باشد.

تور کربلا هوایی:

نرخ بلیط هواپیما برحسب نوع ایرلاین و ساعت پروازی متفاوت و در تعیین قیمت تور کربلا هوایی است. بطور متوسط نرخ بلیط رفت و برگشت به عراق حدود 2300000 تومان است. بیشتر تورها از پروازهای رفت و برگشت به نجف استفاده میکنند اما اگر پرواز شما از بغداد باشد در قیمت تور حدود 200 هزار تومان تاثیر دارد.

در پروازهای داخلی نرخ بلیط ماهان از سایر پروازها بیشتر است. ساعت مطلوب برای رفت و برگشت صبح به عصر است. ساعات صبح زود و آخر شب نرخش پائین تر است.

 

هتل و محل اقامت:

هتلهای عراق به سه دسته الف – ب و ج تقسیم میشوند. هر یک از این سه دسته خود به سه دسته درجه 1 و 2 و 3 تقسیم میشود. مانند الف 1 – الف 2 – الف 3 – ب1 و …

بر حسب اینکه هتل شما در کدام دسته قراردارد نرخ خدمات تا 500 هزار تومان با هم اختلاف دارد. هر چند بسیار از تورها هتل را الف معرفی میکنند ولی اینکه هتل واقعا الف است و اگر الف است در چه سطحی از الف است (1-2-3) خود مسئله مهم در تعیین قیمت تور کربلا است.

البته در عراق یک دسته هتل وی آی پی نیز موجود است. هر چند این هتلها تعدادشان کم است اما خدمات آن بسیار متفاوت تر از سایر هتلها است. پذیرایی در این هتلها بصورت بوفه باز است و ساختار هتل بسیار شیک است. این هتلها نرخشان حدود 10 برابر هتلهای الف است!! از نظر بسیاری از کارشناسان این هتلها بعضا نرخشان هتلهای پاریس نیز گرانتر است. بر این اساس اقامت در قالب تور زیارتی در این گروه از هتلها توجیه اقتصادی ندارد.

مدت اقامت:

مدت زمان اقامت در کربلا و نجف از ارکان مهم تعیین قیمت تور کربلا می باشد. تورها در قالبهای متنوع 3 -4-6-7-9 شبه اجرا میشود.

هر قدر مدت اقامت کوتاه تر باشد هزینه کمتر میشود. مدت اقامت در بین کربلا و نجف تقسیم میشود. بعضی از تورها در کاظمین نیز اقامت میدهند.

تقریبا میشود هزینه هر شب اقامت با خدمات پذیرایی را 150 تا 200 هزار تومان برآورد کرد.

ایام سفر:

اگر ایامی که مسافر در آن انجام میشود ایام ویژه باشد نرخ سفر 30 تا 50 درصد افزایش می یابد. از جمله این ایام ویژه میتوان به تاسوعا و عاشورا – اربعین – میلاد امام حسین (ع) – 28 صفر – سال تحویل اشاره داشت.

در این ایام فارغ از نرخ بالاتر سفر ازدحام و شلوغی امکان زیارتی کربلا – نجف – کاظمین و سامرا نیز بیشتر است و این امر شاید برای بعضی از زوار مطلوب نباشد.

چه توری را بگیریم؟

با توجه به برنامه ریزی شخصی و انتظارات بر اساس اطلاعات داده شده میتوان سطح تور و خدمات و هزینه را مشخص کرد. اینکه  صرفا در گزینش تور پارامتر قیمت را ملاک قرار دهیم و پیدا کردن کمترین قیمت را موفقیت و زرنگی بدانیم کاری اشتباه است. هیچ ارزانی بی دلیل نیست. عراق کشوری است که خدمات هتلی و مسافرتی آن ضعیف است. اگر در این بین شما هم توری با خدمات ضعیف را نتخاب کنید در مقصد اذیت میشوید. و خاطره خوشی را نخواهید داشت. سفر کربلا سفر توریستی و سیاحتی نیست اما داشتن آرامش نسبی از حیث اسکان و پذیرایی و ترنسفر از جمله موارد مهم در کیفیت انجام اعمال زیارتی است. وقتی ذهن شما دائم درگیر آزردگیهای سفر و سختیها باشد بطور قطع از آرامش روحی برای کیفیت زیارت کاسته میشود.

توصیه ما استفاده از تورهای گران هم نیست. چراکه هزینه مازاد بر ضرورت است. معمولا تورهای با قیمت متعارف و خدمات متوسط میتواند نیاز زوار را برآورده نماید.

قیمت چنین تورهای برای سفر زمینی حدود 1500000 تومان و برای سفر هوایی حدود 3300000 تومان است.

بعثت گشت توانا با هشت سال سابقه تخصصی به عنوان مجری مستقیم تور کربلا در خدمت هموطنان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از تاریخهای اعزام و نرخ  اعزام هوایی و زمینی با شماره های 88749000  – 09106884228 تماس برقرار نمائید.

 

 

دسته‌بندی نشده