هدایای تبلیغاتی و تاثیر آن بر برندینگ

تا حالا این سوال به ذهنتون رسیده که چرا کلمه بنز شما رو یاد قدرت، کیفیت، زیبایی و مدرنیته می اندازد؟

پاسخ خیلی ساده است. برند در واقع نمادی از هویت و تعهد به مشتری است. این برند است که به مشتری می گوید تا چه حد می تواند اعتماد کند .

در دنیای کسب و کار، برندینگ یک المان بسیار مهم و تاثیرگذار بر فروش است. این برند شماست که می تواند شما را از رقبایتان متمایز جلوه دهد. برند همان هویت کسب و کار شماست.

برندسازی اصول ساده‌ای دارد اما این اصول هرچند ساده نمی‌توانند به تنهایی راهگشا باشند و نیاز به استراتژی و ابزارهای کمک کننده دارند.

در این نوشتار قصد داریم به یکی از این استراتژی های تبلیغات همراستا با برندینگ بپردازیم و آن استراتژی هدایای تبلیغاتی است.

هدیه به طور ذاتی یک حس به همراه دارد. تفاوت زیادی بین هدیه گرفتن و یا هدیه دادن نیست، هدیه فارغ از نوع ، قیمت و حتی کاربردش دلنشین بوده و ذات خوب هدیه باعث می‌شود که یک نشاط دو طرفه ایجاد شود. ادغام یک روش تبلیغاتی با یک اندیشه نیک می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد. هدایای تبلیغاتی هم دقیقا همین تفکر را مد نظر دارند. با دادن حس خوب به یک نفر ، در وهله‌ی اول تصویری زیبا در یادش باقی می ماند. با این کار یک قدم مهم برای محبوبیت برند انجام می‌شود که قطعا بخش مهمی از شروع یک فعالیت اقتصادی است.

در ادامه به نمونه‌هایی از هدایای تبلیغاتی اشاره‌ای می‌کنیم.
اگر در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌ باشید و یا مشتری دائم یکی از کسب و کارها باشید احتمالا هدایایی نظیر خودکار، فلش، کیف مدارک و کیف کارت و مواردی از این دست گرفته باشید. این‌ها همان هدایای تبلیغاتی  نمایشگاهی هستند. صاحبان کسب و کارها معمولا از این هدایا برای جلب اعتماد مشتریان خود و جذب مشتریان وفادار استفاده می‌کنند.

در نظر گرفتن نیازهای روزمره افراد ایده خوبی برای تعیین یک هدیه است. نایلون‌های پلاستیکی یا ساک‌های پارچه‌ای در دست عموم مردم دیده می‌شود. جعبه‌ یا صندوقچه‌های کادو، لیوان‌ و ماگ‌هایی که در ادارات و منازل استفاده می‌شوند. یا حتی یک فلاسک کوچک که در کنار سفرها به رفع خستگی کمک می‌کند، همه این موارد در زندگی روزمره استفاده می‌شوند. اگر قرار است که در روز بارها از آن استفاده کنند چرا بدون یک طرح زیبا و یا مزین به یک جمله خوب نباشند. می‌توان با یک سلیقه زیبا این گونه وسایل را شکیل جلوه داد و نهایتا با یک برند کار را تکمیل کرد.

یک نکته کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی ، به روز بودن و جذابیت هدیه تبلیغاتی است. بنابراین بهتر است همیشه جدیدترین هدایای تبلیغاتی موجود در بازار را بررسی کنید تا بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

منبع: تبلیغات حس هفتم

 

دسته‌بندی نشده